Fókuszban

A mozgás sok örömet ad

Miskolc. Tóth Judit 23 éve személyi edző, a mentálhigiénés szakember sportrehabilitációs foglalkozásokat is tart. Talán kevésbé ismert, hogy a különböző egészségügyi problémák a mozgás segítségével nagyon jó hatékonysággal kezelhetőek – mondta el a szakember. Lehet ez szív- és érrendszeri (magas vérnyomás, stroke) vagy mozgásszervi betegség. Fontos, hogy a tréninggel párhuzamosan a mentálhigiénés állapottal is foglalkozzanak – Judit ebben is tud segíteni. Jelenlegi vendégei között a legidősebb 81 éves, aki 78 évesen számos egészségügyi problémával küzdött (többek között Parkinson-kór, magas vérnyomás, veseelégtelenség). A három év alatt sikerült állapotát nemcsak stabilizálni, de előrelépést is elérni – meséli a személyi edző. 

 

Érdemes elkezdeni

Ötven év felett ha valaki nem kap rendszeres, egyenletes fizikai terhelést (ülőmunka, egyoldalúan terhelt izomzat esetén), izomrendszere kiegyensúlyozatlanná válik. Ilyenkor célzott gyakorlatokkal a normál működés tökéletesen helyreállítható. A test – és a lélek – fitten tartásában kiemelt jelentősége van a jól megválasztott mozgásnak. Lehet ez gyaloglás, úszás, kerékpározás, de sok esetben a személyi edző útmutatásai, tanácsai alapján érhetünk el megfelelő eredményt. Mindenkinek meg kell találni a számára legmegfelelőbb mozgásformát, melyet élethosszig tud kedvvel gyakorolni – határozza meg a legfontosabbat Tóth Judit.

 

A labda a középpontban

Bihall Tamás, a megyei kereskedelmi és iparkamara elnöke gyerekkorától aktívan sportol. A sporttevékenységeknél mindig a labda volt a közös nevező. Versenyszerűen kosárlabdázott, de a kispályás labdarúgásban is értek el kiemelkedő eredményeket barátaival. A tenisz a legrégebbi szerelem, immár negyven éve űzi nagy aktivitással. Azt vallja, hogy a kiegyensúlyozott életvitelhez a mozgásnak végig kell kísérni az ember egész életét.

– Korábban nem hívták fel megfelelően a figyelmemet a bemelegítés és a nyújtás fontosságára – jegyzi meg. Amellett, hogy a megfelelő kondíció a tenisz alapja, az előbbiek is lényegesek, teszi hozzá. Ezért hetente egy-két alkalommal jár Judit személyi edző és egészség stúdiójába, ahol ezek a mozgásformák kerülnek előtérbe. A szintén heti egy-két alkalmat magában foglaló rendszeres teniszezés mellett ezt a mozgásmennyiséget kielégítőnek találja.  ÉM-PGY