Mit ne együnk éhgyomorra?

Bármennyire is fájó, a reggeli kávét nem szereti a gyomor... Fotó: AFP

Bármennyire is fájó, a reggeli kávét nem szereti a gyomor... Fotó: AFP

Sokan úgy gondolják, hogy egy kávé, egy pohár narancslé vagy éppen a joghurt tökéletes eleme a reggelinek.

Budapest. Sokak úgy vélik, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Valójában minden étkezés fontos, attól függetlenül, hogy a nap melyik szakában fogyasztjuk. Kihagyni a reggelit nem feltétlen rossz dolog, mert vannak olyan típusú emberek, akiknek a szervezete nem igényli a korai órákban elfogyasztott ételt, azonban ha mégis a reggeli mellett döntünk, nem mindegy, mit fogyasztunk. Olyan ételeket kell fogyasztanunk, melyek energiát adnak és elveszik az éhségérzetünket is.

Kávé, narancslé?

Egyesek meg vannak győződve róla, hogy egy kávé, egy pohár narancslé vagy éppen a joghurt tökéletes eleme a reggelinek. Azonban ha éhgyomorra fogyasztjuk ezeket, az nem tesz jót az emésztésünknek. Nézzük, milyen ételeket ne együnk éhgyomorra!

Az omlós, felfújt pékárukban lévő élesztő irritálja a gyomorfalat, valamint felfúvódást okoz. Az édességeket illetően, ha cukrot eszünk reggelire, az megemeli a vércukorszintet, amely folyamatosan terheli a hasnyálmirigyet, ez pedig cukorbetegséghez vezethet.

Joghurt és más fermentált tejtermékek esetében: ha üres gyomorra eszünk joghurtot, a benne lévő gyomorsav elpusztítja a tejsavbaktériumokat, így pontosan a jó tulajdonságuk veszik el. Érdemes a reggeli zárásaként joghurtot enni.

A körtében lévő nyersrost felsérti az üres gyomorban lévő finom nyálkahártyát. A paradicsomban sok a csersav, amely növeli a gyomor savasságát, ez pedig fokozza a gyomorfekély kialakulásának kockázatát.

A zöld színű zöldségek: a nyers zöldségek tele vannak aminosavakkal, ami alapvetően nagyon jó, de ha éhgyomorra fogyasztjuk őket, akkor gyomorégést, hasi fájdalmat okozhatnak.

Ha éhgyomorra eszünk banánt, akkor a vérünkben lévő magnézium ugrásszerűen megnő. Ez pedig károsíthatja a szívet.

A fűszeres ételek rombolják és irritálják a gyomor nyálkahártyáját, és növelik a gyomorsavtermelő folyamatokat. Ez pedig hozzájárul az emésztőrendszer rendellenességeinek kialakulásához.

Hideg, szénsavas üdítők: ha reggel szénsavas üdítőt iszunk, akkor csökken a gyomor vérellátása, valamint a szénsav rombolja a gyomornyálkahártyát. Ennek eredményeképp pedig lassul az anyagcsere.

Citrusgyümölcsök: ezek a gyümölcsök tele vannak gyümölcssavval. Ha éhesen ezzel indítjuk a napot, az növeli a gyomorfekély és a gyomorhurut kialakulásának esélyét – írja a hazipatika.hu.

Óvatosan a felvágottal!

Más források szerint a legtöbb feldolgozott hús (ide értve a kolbászt, sonkát, szalámit) nitritet tartalmaz, ami egy olyan vegyi anyag, amely összefüggésbe hozható a megbetegedésekkel. Habár elsőre úgy tűnhet, hogy ez egy gyors, cukormentes megoldás lehet, mindig nézd meg a címkét, hogy nem tartalmaz-e hozzáadott nitritet a termék. Ha igen, kerüld el, ha nem, akkor ez egy olyan étel, amit fogyaszthatsz reggelire. A lényeg ez esetben is az, hogy ellenőrzött minőségű, lehetőleg hazai terméket válassz! ÉKN


Kérjük jelentkezzen be, hogy a teljes cikket olvashassa

Please enter the code

The code is not valid, has been used already or has expired
Levélküldés